Hallo, ik ben helemaal nieuw op deze forum!
Snel iets over mij!
Ik ben 25 jaar en woon in Limburg. In m'n jeugd jaren heb ik veel trommel gespeeld, aantal jaar geleden ben ik ermee gestopt. De ritme gevoel zit er nog dik in, ik trommel regelmatig met nummers mee of gewoon even om de lekkere ritme op te pakken.
Sinds vorige week ben ik ook begonnen aan een akoestische gitaar cursus! Ik heb een Spaanse akoestische (klassiek) gitaar staan, deze wilde ik gaan gebruiken.
Vroeger hield ik veel van techno, trance, dance, house, hardstyle etc. Een heerlijke oude rock nummer is ook niet verkeerd! Aangezien ik nu ouder begin te worden, beginnen m'n smaken ook te veranderen. Ik begin nu meer de rustige kant op te gaan.
Zelf ben ik ook bezig met fotografie, landschappen en natuur. Mijn droom is dan ook om mooie foto's over de hele wereld te gaan maken en daarnaast ook eigen muziek (als hobby) te gaan produceren.
Namelijk, Chillout, Lounge, Ambient, Downbeat, New Age of soort gelijke muziek. Het leuke aan deze muziek soorten is, je kunt er alle kanten mee op. Verschillende soorten stijlen, instrumenten.
Heerlijke muziek soorten om weg te zakken in je stoel en weg te dromen! Ik heb deze muziek dan nu ook 24/7 opstaan om heerlijk op rust te komen.
Op New Age na weten veel mensen niet wat deze muziek soorten eigenlijk inhoud. Sommige zijn verschillend van elkaar zoals Chillout en Lounge, maar beide zijn heerlijk om te luisteren. Maar Ambient kan bijv. wel gecombineerd worden met Chillout.
Als ik een aantal voorbeelden mag geven!
Ten Madison - Echtzeit
Ten Madison - EchtzeitTen Madison - Trip to India
Ten Madison - Trip to India (Album: Travelling)Ten Madison - Get a Smile
Ten Madison - Get a smileOf bijv. Solar Fields heeft ook een heerlijk nummer, genaamd Cocoon moon
Solar Fields - Cocoon MoonAmBeam - Love Supreme
AmBeam - Love SupremeWie heeft meer ervaring met deze muziek of heeft advies voor mij? Wie heeft eens geproduceerd of geëxperimenteerd met deze muziek? Mijn droom wordt alleen maar groter en groter om deze muziek te gaan produceren en uiteindelijk ook met mooie vocals te gaan combineren.
Helaas aan m'n gebrekkige ervaring weet ik niet precies waar ik mee moet beginnen. Er komt zoveel erbij kijken, ik heb vorig jaar mooie software aanschaft van Magix genaamd Music maker. Ik heb toen ter tijd de premium editie gekocht en is een fijn programma om mee te werken.
Helaas is dit allemaal een beetje standaard, ik wil uiteindelijk alles zelf gaan creëren. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen, het fijnste zou zijn als iemand in deze muziek wereld zit of ervaring heeft met dit soort muziek te produceren.