Muziekforum.com
collapse

Drum geluiden

Drum geluiden
« on: Friday 30 April 2004 20:19:19 »
Ben opzoek naar een goed programma of iets dergelijks waarmee drumgeluid toegevoegd kan worden als je zelf muziek op wil nemen. Weet iemand iets? Er is veel op dit gebied maar tot nu toe geen realistisch geluid gevonden.

Gr. rr

webrider

• muziekforum.com
  • 1037
  • Hehe...
    • www.muziekforum.com
Re: Drum geluiden
« Reply #1 on: Sunday 02 May 2004 09:52:02 »
Hangt ervan af wat je precies bedoelt roadrunner.

Als het je gaat om het zelf maken van drumritmes met echte drum geluiden denk ik dat je goede samples nodig hebt om met een sampler te laten spelen. Deze zou je dan weer kunnen aansturen met midi. In princiepe zou je dan zelf drum geluiden kunnen opnemen en deze in je sampler zetten, dan moet je wel beetje met de sampler overweg kunnen ( je moet wel 4 volumes erin zetten voor elk geluid).

Omdat de afzonderlijke drum geluiden dan onder een eigen toets van de keyboard zitten zou je zelfs realtime op muziek kunnen mee spelen.

Van Akai bestaan dan een aantal zeer goede sample libraries met 'echte' drum geluiden.

Persoonlijk werk ik voor het combineren van realtime opnamen en samples het liefst Acid Pro van Sonic foundry. Werkt eenvoudig en geluid blijft 100% goed.  Is echter geen goede meersporen recorder maar daar gebruik ik dan CoolEdit Pro voor als dat nodig is ( meerdere sporen tegelijk opnemen met op ieder spoor een apart instrument. ALs sampler vind ik het weer niet zo fijn.

Om drum loops te maken gebruik ik ( heel ouderwets eigenlijk) nog steeds Tuareg van Bram Bos. In het begin is het progje wat lastig maar als je het beetje door hebt valt het allemaal reuze mee. Voordeel
 vind ik dat je er heel eenvoudig losse geluiden (welke je maar wilt) erin kan importeren. Hoor je bijvoorbeeld een mooie snare op een CD, die helemaal clean klinkt zonder andere geluiden erbij...dan knip je het ertussen uit en gerbuik je het voor je eigen groove. Dit geldt natuurlijk voor alle geluiden, echter... 8 sporen maximaal.

Succes met je zoektocht,

Ed
Muziekforum.com

« Reply #2 on: Tuesday 04 May 2004 13:19:10 »
De bedoeling is; zelf inzingen en gitaarspel. En de rest( toetsen en drums) mbv een los programma. De reden is dat mijn zoon ( die in een band speeld) veel ideeen heeft en al diverse nieuwe liedjes eerst zelf een heel eind op "papier"zet en ze daarna met de gehele band verder uitwerkt en dit bespaart veel oefentijd. Hij maakt gebruik van Cool e. pro.

Gr. roadrunner.

webrider

• muziekforum.com
  • 1037
  • Hehe...
    • www.muziekforum.com
« Reply #3 on: Tuesday 04 May 2004 19:32:54 »
Gelijktijdig guitaar spelen En zingen? Oh maar dan zou ik ook absoluut Cool Edit Pro willen adviseren!!! Die wordt al gebruikt lees ik.

Ze zeggen dat cubase ook uitstekend meerdere sporen tegelijk, van veschillende bronnen tegelijk, op moet kunnen nemen, maarrrrrr.... Ik heb dat nog nooit in mijn leven bij wie dan ook werkend gezien. Zelf kreeg ik het ook niet voor elkaar en dat terwijl ik een MultiSporen Pc kaart heb (10 ingangn maar liefs) en dat ook ook nog 2 x. En een terratec EWS88Mt en een Delta1010. En ik ben ook nog vrij handig met die dingen.

Dus...voor dat idee Lekker bij Cool Edit Pro blijven zou ik zeggen. prima Progje! Doet in feite hetzelfde als ProLogic en dat soort dure shit.

Succes,
Ed
Muziekforum.com

« Reply #4 on: Tuesday 04 May 2004 22:20:52 »
Hoor net van mijn zoon dat hij de bovenstaande tips heeft gebruikt en zegt dat hij er heel veel aan heeft, moest jullie bedanken. Vooral die van "natural-studio" vindt hij goed. Dus bij deze bedankt!!!!!!
Maar elke tip blijft altijd welkom.

Gr. Roadrunner

* Recent Posts

Klein statief by WhoisJohnny
[Monday 14 June 2021 14:34:47]

Radar Love - Golden Earring (1973) by webrider
[Friday 05 February 2021 09:01:59]

Nino Wilson - I don't wanna miss you by ninowilson_music
[Wednesday 16 September 2020 08:38:26]

Nino Wilson - Muziek slaat je overal doorheen by ninowilson_music
[Thursday 10 September 2020 15:04:31]

Nino Wilson - Altijd zo moe by ninowilson_music