SIR MICK
Door: Dangerzone Survivor
Hé, verrek krijg nou wat, die gozer ken ik, bralde Reggie D onvertogen in zijn engels Caribische taaltje, een week nadat ik hem ontmoet had begin jaren negentig en hij voor het eerst bij mij thuis op bezoek kwam. Ik had toevallig net een videootje van de Rolling Stones opgezet en mijn directe reactie was dan ook, natuurlijk, ik ken hem ook, want zeg nou zelf wie kent Mick Jagger van de Stones nou niet. Nee zonder dollen, ik ken hem en ben zeer verbaasd dat hij een zanger is, dat is Mickey en hij woont bij ons op één van de eilanden. Onmiddellijk kwam bij mij de gedachte op van oh ja, dat heb ik weer, ik zit hier met een reggae artiest uit St. Vincent om hem te interviewen omdat ik helemaal gek ben op reggae muziek, maar ook van de Rolling Stones, zo erg dat zelfs in mijn vriendengroepje echte die hard fans van de stones zitten compleet met spijkerjas en grote tong, het logo van de stones op de achterkant. Elke keer als die gasten door Europa toeren hebben wij al maanden van te voren voorpret om zoveel mogelijk concerten mee te maken. En nu zat er dus iemand bij mij op de bank die onze Mick kent maar niet eens weet wie de Rolling Stones zijn. Mijn hersenen draaide op volle toeren en met het gevoel gemangeld te zijn vergat ik het hele reggae gebeuren en vroeg Reggie D honderduit over Mick Jagger. Niet leuk natuurlijk als je denkt dat je komt voor je eigen promotie en degene alles wil weten van dat lelijke mannetje, maar ja, voor hem was het toch ook wel een complete verrassing dat Mickey hier in Europa en de rest van de wereld één van de beste artiesten aller tijden is. Eigenlijk is alles wel verklaarbaar omdat zoals bekent Mick een vakantiehuis op Mustique heeft en Reggie D in die tijd als zeeman op een boot werkte dat elke week onder andere vers bronwater naar Mustique bracht. Eenmaal aan wal ging de hele crew de kroeg in en het was daar in Basil’s bar waar de ontmoetingen tussen Mick en Reggie D plaatsvonden. Mick was gewoon een eilandbewoner en liep rond zoals de meeste op blote voeten en korte broek. Iedere donderdag werd in Basil’s een Jamsessie met barbeque georganiseerd waar Reggie D, eilandbewoners en Mick vaak hun zangkunsten vertoonden. Mick was altijd degene die het geroosterde varken in stukken sneed en onder de gasten verdeelde. Ook organiseerde Mick eens in de zoveel tijd een feest. Hij kocht dan bij de vissers alle versgevangen vis op en nodigde dan s’avonds dezelfde vissers uit om gezamenlijk de vangst op te eten.
En dat allemaal terwijl iedereen niet beter wist dan dat Sir Mick Jagger één van de eilandbewoners was.
Zo zie je maar weer dat een top artiest ook gewoon maar een mens is zoals jij en ik.