Muziekforum.com
collapse

4 Dagen gratis opnemen in ruil voor 3 dagen soundchecken!

Andra

4 Dagen gratis opnemen in ruil voor 3 dagen soundchecken!
« on: Thursday 18 January 2007 11:28:28 »
   Beste muzikanten,

Ik ben cursusbegeleider van het Sound Seminar, een opleiding geluidstechniek sinds 1975 gevestigd in Rotterdam. Een belangrijk onderdeel van deze opleiding zijn de praktijk dagen plaats rond zowel Live Sound als Studio Techniek.

Voor beide onderdelen ben ik op zoek naar één band of groep muzikanten die bereid is tijdens deze dagen te spelen. Mijn vraag is dus of jullie interesse hebben.

Tijdens de lessen over Live Sound wordt er vooral uitvoerig ge-soundchecked, en een monitor-mix opgebouwd. Deze lessen vinden plaats in de Kleine zaal van Schouwburg 'de Kring' in Roosendaal en in Poppodium ‘de Baroeg’ in Rotterdam.

Tijdens de lessen over Studio Techniek wordt de band opgenomen. Daarin ligt ook direct de beloning voor de tijd die de band in dit project zou steken. Er wordt vier dagen lang opnamen gemaakt in de Holland Spoor Studio in Den Haag. Dit gebeurt steeds door 3 tot 5 leerlingen, die continu begeleid worden door een zeer ervaren studio-technicus; dat doen we om een professioneel resultaat te kunnen garanderen.
Aan het einde van de opname-dagen krijg je alle opnamen op DVD-Rom of Hard Disk mee naar huis, waarna je het thuis of in iedere gewenste studio kunt afmixen. Ik kan eventueel, om een idee te geven van de kwaliteit van de studio en de leerlingen/begeleiding, opnamen sturen van voorgaande jaren.

Bij deze een overzicht van de data waarop jullie verwacht zou worden:

Donderdag 22 februari in de kleine zaal van Schouwburg de Kring in Roosendaal. Hier heeft de docent (Piet Nieuwint) bewust gevraagd om een kleine, liefst akoestische, bezetting. Jullie rond 11:00u verwacht worden. De dag eindigt rond 17:30u. Exacte tijden worden nog overlegd met de docenten.

Woensdag 21 tot en met maandag 26 maart in Studio Holland Spoor in Den Haag ( behalve het tussenliggende weekend ). Dit zijn de opname dagen die ik eerder beschreef. Eerst krijgen de leerlingen nog wat uitleg over microfoonplaatsing e.d., en daarna staan ze min of meer in dienst van de band. Jullie beslissen dus zelf hoe en wat er opgenomen wordt. Alles in één keer, spoor voor spoor, 80 overdubs, verzin het maar. Er moet wel iedere dag minstens één nummer volledig opgenomen zijn. Deze dagen lopen ongeveer van 10:00u tot 18:00u, of later als iedereen daarmee akkoord gaat.

Maandag 2 en dinsdag 3 april in de Baroeg in Rotterdam (deze data zijn helaas nog niet bevestigd). Hier gaan de leerlingen in kleinere groepen (3 tot 5 man) zelfstandiger aan de slag. Omdat het een poppodium is kan er wat steviger gespeeld worden. Deze dagen lopen van 10:00u tot 17:30u.

Ik hoop van harte dat jullie geïnteresseerd zijn en tijd hebben. Als er vragen zijn kun je me altijd bellen op de volgende nummers: 010 - 425 74 77 of 06 - 13 55 67 63.

Met vriendelijke groet,

Andra Veraart
   Cursus begeleider

Sound Seminar
   Aelbrechtskade 129
   3023 JG, Rotterdam

Tel. 010 - 425 74 77
   Mob. 06 - 13 55 67 63

Abraxas

• 203
  • Mooi plaatje!
    • Santana Site
Re: 4 Dagen gratis opnemen in ruil voor 3 dagen soundchecken!
« Reply #1 on: Sunday 21 January 2007 21:03:57 »
Wow! Dat is een mooi aanbod. Als ik een band had ik het wel geweten hoor. Sound Seminar dat is toch een van de meest toonaangevende audio opleidingen in Nederland? Het mogen dan wel leerlingen zijn die het klusje klaren maar die worden goed begeleid neem ik aan. En alles gratis! Toppie! [okidoki]

Voice Of Decay

« Reply #2 on: Monday 22 January 2007 11:48:18 »

Hadden we la verder gestaan met de band, hadden we hier zeker aan deelgenomen! Zijn er nog zulke initiatieven gepland in de toekomst?

roelvaneijk@hotmail.com

« Reply #3 on: Friday 09 February 2007 18:32:04 »
Hoi andra,

Ik speel zelf in de band Nothing in Common uit Utrecht en wij gaan 23 feb de studio in om onze muziek op te nemen. Dit is al gepland, maar.. Wat je hier beschrijft klinkt errug leuk om aan mee te werken en ik weet bijna zeker dat de rest van onze band dat ook vind. Je kunt als je het leuk vind even een kijkje nemen op onze site waar ook wat live opnames van ons bij 3fm op staan. www.nothingincommon .nl Ik zal de jongens hier snel over informeren en als ik iets weet zal ik even wat laten horen! Mij lijkt het iig erg tof. Met vriendelijke groet,

Rogier

* Recent Posts

Klein statief by WhoisJohnny
[Monday 14 June 2021 14:34:47]

Radar Love - Golden Earring (1973) by webrider
[Friday 05 February 2021 09:01:59]

Nino Wilson - I don't wanna miss you by ninowilson_music
[Wednesday 16 September 2020 08:38:26]

Nino Wilson - Muziek slaat je overal doorheen by ninowilson_music
[Thursday 10 September 2020 15:04:31]

Nino Wilson - Altijd zo moe by ninowilson_music
[Saturday 05 September 2020 14:32:16]