Muziekforum.com
collapse

gezocht, muzikanten voor boleroband(leiden)

theo teske

gezocht, muzikanten voor boleroband(leiden)
« on: Saturday 24 December 2005 21:51:48 »
Ik, man, 38jr, goede zanger,veeel ervaring, m.n. klassiek, wil nu band oprichten.Zoek muzikanten. Stijl, bolero(cubaanse romantische volksmuziek), zigeunerinvloeden. Ik sta open voor diverse stijlen, als het maar mooi is. Laat eens wat van je horen, als het je wat lijkt.
groeten theo

DKN

• Ben de kwaaiste niet he!
  • 363
  • Ben ik aan een nieuwe Avatar toe of nie ?
Re: gezocht, muzikanten voor boleroband(leiden)
« Reply #1 on: Sunday 25 December 2005 08:41:55 »
Wat had je in gedachten? Ik lees klassiek, bolero, cubaans, zigeuner, maar wat had je in gedachten en dan bedoel ik: taal, aantal leden, Electrisch of traditioneel accoustisch?

Zigeunermuziek vind ik wel iets heel anders dan Cubaanse volksmuziek (Viejas Trovas Santiageras, Buena Vista Social Club, ) maar ik kan me voorstellen welke overeenkomst je bedoelt (accoustisch en lekker veel mooi gepingel met accoustische guitaren).

theo teske

« Reply #2 on: Sunday 25 December 2005 19:16:26 »
Ik ben een paar jaar geleden, een week intensief met bolero muziek bezig geweest. Ik had toen een enorme bigband achter me, erg leuk. Maar nu denk ik in eerste instantie aan een man of vijf. Het mooist zou zijn als ik nu een echt goede gitarist ontmoet, vanwaar uit kan ik dan de band opbouwen. Wat speel jij en wat is je nivo?.
Mijn ideeen:inderdaad van die mooie gitaar loopjes(akoestisch),versterkt als het nodig is.In eerste instantie bolero muziek, spaans dus, maar er zijn zoveel mooie nummers, ik wil me niet vastleggen op een genre. Je moet zelfstandig je eigen partij van de c.d. kunnen overnemen.Ik zoek mensen die gevorderd zijn, zodat we niet te veel zitten te modderen tijdens de repetities.repertoi r, echt mooie romantische muziek, met passie, afgewisseld met wat meer up tempo nummers. Beetje humor, toneel etc.
In eerste instantie dus leuke repetities, we bereiden ons ,voor zover dat mogelijk is ,goed voor op onze eigen partijen. Repetities zijn echt bedoeld om samen muziek uit te werken .
Mocht na een paar jaar blijken dat het goed bevalt en we hebben succes, dan wil ik wel semi-prof.
 Dus ipv 5 dagen werken, 4 dagen en dan de band 1 dag
.ik hoor graag van je
gr. theo

DKN

• Ben de kwaaiste niet he!
  • 363
  • Ben ik aan een nieuwe Avatar toe of nie ?
« Reply #3 on: Sunday 25 December 2005 19:48:49 »
Oei... Ik ben zelf niet bepaald gevorderd, al helemaal niet geschoold, zeker niet klassiek en ben ook nog eens enorm slecht in het naspelen van dingen, :( of het nu van blad is of van de CD af. Van CD nog eerder als van blad want dat is al helemaal nooit gelukt. Ik kan wel altijd dingen zelf verzinnen. :)

Ik denk dat ik niet echt de juiste persoon voor je ben maar als ik het zo lees moet er iets uitkomen (via hier of elders) want je hebt het allemaal al behoorlijk goed ' in kaart gebracht'.

theo teske

« Reply #4 on: Sunday 25 December 2005 20:33:58 »
nou, succes met zoeken, gr. theo

* Recent Posts

Klein statief by WhoisJohnny
[Monday 14 June 2021 14:34:47]

Radar Love - Golden Earring (1973) by webrider
[Friday 05 February 2021 09:01:59]

Nino Wilson - I don't wanna miss you by ninowilson_music
[Wednesday 16 September 2020 08:38:26]

Nino Wilson - Muziek slaat je overal doorheen by ninowilson_music
[Thursday 10 September 2020 15:04:31]

Nino Wilson - Altijd zo moe by ninowilson_music