Muziekforum.com
collapse

Muzikantenmoppen

sc drummer

Muzikantenmoppen
« on: Monday 14 March 2005 20:27:03 »
Jawel ... niet bepaald iets innoverends op muziekfora, maar zover de search-functie mij liet zien bestond hij hier nog niet.

Dusss: MUZIKANTENMOPPEN !

[lachuh]
Ik open wel met eentje die ik vandaag op de radio hoorde:

Een dove en een blinde spelen samen in een band. Tijdens een optreden vraagt de blinde aan de dove: "Dansen ze al?"
Vraagt de dove: "Spelen we al dan?"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAAAAAAA!

webrider

• muziekforum.com
  • 1037
  • Hehe...
    • www.muziekforum.com
Re: Muzikantenmoppen
« Reply #1 on: Monday 14 March 2005 20:53:10 »
HAhahahahahahah!
Muziekforum.com

testingwanthroo

« Reply #2 on: Monday 14 March 2005 22:26:58 »
GELUL!!! Tuurlijk kan die de dove daar antwoord op geven, hij ziet het toch?

Enfin... GOEI MOP!!! HAHAHA!
Ik ken er ook een....

Een straatmuzikant komt lans een guitarenwinkel, ziet die daar een bord voor het raam hangen waarop staat: " Martin Western guitaar a 50 euri."

Dus hij denkt... Mooi, dat kan ik betalen dus gaat naar binnen om die guitaar te kopen.

Daar aangekomen vraagt die of die de Martin van 50 euro mag uitproberen waarop de winkelier antwoord dat de guitaren uitverkocht zijn.

Hij vet balen en loopt weer verder. Komt die langs een andere guitarenwinkel en denkt bij zichzelf... Nou zal ik een nieuwe guitaar hebben ook!

Dus hij naar binnen en kijkt een beetje rond ziet die plotseling precies dezelfde guitaar hangen maar dan met een bord van 800 euro erop.

Dus hij denkt what da fuck en stapt naar de winkelier en vraagt:

" Hey man? Ik wil die guitaar kopen maar niet voor die prijs. Om de hoek hebben ze verkopen ze hem voor 50 euro"

Zegt die winkelier: "Waarom heb je hem dan niet in die andere winkel gekocht?"

de straatmuzikant weer: "Daar waren ze uitverkocht...
"
Antwoord de winkelier: 

"Als ze bij ons op zijn hebben wij ze ook voor 50 euro."

???

sc drummer

« Reply #3 on: Tuesday 15 March 2005 10:11:02 »
Nog 1 dan

Komt een vent bij de dokter, zegtie: "Dokter...elke keer als ik piano speel, dan krijg ik een stijve".
"Nou, zegt de dokter...da's toevallig. Ik heb achterin een piano staan. Loop maar even mee"
Enfin, de vent neemt plaats achter de piano en begint te spelen.
Zegt de dokter: "Hou maar op. Ik hoor het al. je speelt kut..."

sc drummer

« Reply #4 on: Tuesday 15 March 2005 14:06:02 »
haha, zonder voorhuid!!! Cool, eric

Mikey

« Reply #5 on: Tuesday 15 March 2005 14:54:31 »
Ik moet toegeven dat ik ze van een andere site heb geript maar ze zijn wel ok  ;)

Grappen over gitaristen.

--------------------------------------------------------------------------------

Hoe krijg je een gitarist zover dat 'ie zachter speelt?
Je moet 'm bladmuziek voor z'n neus zetten.
En hoe krijg je 'm helemaal stil?
Zet noten op de bladmuziek.

--------------------------------------------------------------------------------

Een bandlid stelt voor aan de gitaristen: "Jullie zouden met wat meer dynamiek moeten spelen".
Zegt een van de gitaristen: "Ja, maar harder dan dit kunnen we echt niet hoor".

Wat gebruiken lead-gitaristen als anticonceptie?
Hun persoonlijkheid.

Wat is het verschil tussen een gitarist en een straaljager?
Ongeveer 3 decibel.

Wat is het dynamisch bereik van een gitarist eigenlijk?
Aan of uit.

Wat is de overeenkomst tussen een gitaarsolo en een voortijdige zaadlozing?
Je weet dat het komt en er is helemaal niks wat je eraan kunt doen.

Wat is het eerste dat een lead-gitarist 's morgens doet?
Omdraaien en zich voorstellen.

Laatst zag ik een gitarist opscheppen over het feit dat hij 64e noten kon spelen. Toen niemand het geloofde heeft hij er eentje gespeeld om het te bewijzen.

Heb je m'n laatste solo gehoord?
Dat hoop ik van harte!

Wat gooi je achter een gitarist aan, als hij verdrinkt?
Z'n versterker.

Hoe kun je twee gitaristen in perfecte harmonie laten spelen?
Schiet er eentje af.

Een gitarist en een mondharmonica speler hebben een optreden op Nieuwjaarsdag. Na afloop worden ze aangesproken door de clubeigenaar die hen zegt: "Jullie waren fantastisch! Ik vraag me af of ik jullie kan boeken voor volgend jaar op Oudejaarsavond?"
De twee bekijken elkaar even waarna de gitarist antwoordt: "Waarom niet, mogen we dan onze spullen hierlaten?"

Waarvan schrikt een band zich te pletter?
Een gitarist die triolen kan tellen.
Een gitarist die zegt dat 'ie best tevreden is met hoe z'n gitaar gestemd staat.

Kees klopt aan bij de hemelpoort. Petrus staat daar op hem te wachten om te onderzoeken of Kees naar binnen mag. Petrus vraagt aan Kees wat hij zoal in zijn leven heeft gedaan. Daarop vertelt Kees hem, dat hij het grootste gedeelte van zijn leven niet thuis bij zijn vrouw is geweest en met grote regelmaat alcohol heeft gedronken. Ook zijn kinderen heeft 'ie amper groot zien worden en hij heeft nauwelijks zijn gezin financieel kunnen onderhouden.
Petrus kijkt bedenkelijk en vraagt aan Kees wat hij dan gedaan heeft om de kost te verdienen. Daarop antwoordt Kees, dat hij zijn leven lang als gitarist in bands heeft gespeeld..... Waarop Petrus heel opgelucht zegt: "Dan ben je al in de hel geweest... je kunt gelijk door naar de hemel."

Hoeveel gitaristen zijn er nodig om een nummer van Stevie Ray Vaughan te coveren?
Blijkbaar allemaal.

Wat is het bereik van een Gibson Les Paul?
Hangt ervan af hoe hard je kunt gooien.

Wat is het verschil tussen een viool en een cello?
Maakt het uit: het is allebei geen gitaar.

GreetZZZz Mikey  ;D

Mikey

« Reply #6 on: Tuesday 15 March 2005 14:59:33 »
Wat is het verschil tussen een zangeres en een terrorist?
Met een terrorist valt te onderhandelen.
Maar wat is de overeenkomst tussen de twee?
Ze weten allebei hoe ze een brug moeten ruïneren.

GreetZZZz Mikey  ;D

Mikey

« Reply #7 on: Tuesday 15 March 2005 17:43:39 »
Cher is jarig!
Sommige delen van haar lichaam zijn 54 geworden!

Wat gebeurt er wanneer je een country en western plaat achteruit draait?
Je komt uit de bajes.
Je vrouw komt bij je terug.
Je pickup truck is weer heel.
Je hond komt weer tot leven.

GreetZZzz Mikey  ;D

gemmetje

« Reply #8 on: Tuesday 15 March 2005 19:06:56 »

Grappen over gitaristen.

hoe herkenbaar !   ;D

Mikey

« Reply #9 on: Tuesday 15 March 2005 19:41:35 »
Dat vond ik zelf ook gemmetje  ;D

GreetZZzz Mikey  ;D

Mikey

« Reply #10 on: Tuesday 15 March 2005 19:48:41 »
Boetes Zanger(es)

Naam zanger(es):
Echte naam zanger(es):
Plaats optreden:
Datum optreden:

VOORBEREIDING / APPARATUUR
[ ] Weet niet hoe de microfoonstandaard werkt.............. ...............€ 15,-
[ ] Weet niet hoe de kabel aan de microfoon moet............... ...........€ 15,-
[ ] Doet er meer dan een uur over om de monitors in te stellen............€ 50,-
[ ] Blijft zeuren over de instellingen van de monitors........... .........€ 75,-
[ ] Legt microfoon op het podium en loopt weg................ .............€ 15,-
[ ] Legt microfoon op het podium richting de basdrum............ ..........€ 20,-
[ ] Legt microfoon op het podium richting de gitaarversterker... ..........€ 50,-
[ ] Legt microfoon op het podium richting de monitor............ ..........€ 75,-
[ ] Richt microfoon richting de monitor tijdens een nummer (feedback).....€ 100,-
[ ] Houdt de microfoon met gestrekte armen vast............... ............€ 15,-
[ ] Laat de microfoon vallen............. ................... ..............€ 10,-
[ ] Laat lipstick achter op de microfoon.......... ................... .....€ 100,-
[ ] Heeft geen setlist............ ................... ................... ..€ 10,-
[ ] Heeft geen toonsoort op de setlist staan.............. ................€ 15,-

ZANG
[ ] Kent de toonsoort van de nummers niet............... ..................€ 10,-
[ ] Weet niet wanneer zij/hij op moet komen.............. .................€ 15,-
[ ] Moduleert zonder de band te informeren......... ................... ....€ 20,-
[ ] Gaat verder in de oude toonsoort nadat het nummer moduleert.......... .€ 30,-
[ ] Vergeet de originele uitvoering van het nummer............. ...........€ 10,-
[ ] Kan goed dansen, maar zingt vals en uit de maat............... ........€ 30,-
[ ] Gaat vals zingen als het a-capella is................. ................€ 200,-
[ ] Staat op het podium, maar zingt geen 2e stem............... ...........€ 30,-
[ ] Zingt een slechte 2e stem............... ................... ...........€ 35,-
[ ] Zingt een 2e stem die al door iemand anders wordt gezongen........... .€ 40,-
[ ] Stopt halverwege een nummer en begint opnieuw............ .............€ 100,-
[ ] Vergeet de brug te zingen............. ................... .............€ 25,-
[ ] Vergeet woorden (per woord)................... ................... .....€ 10,-
[ ] Zingt de coupletten in de verkeerde volgorde........... ...............€ 50,-
[ ] Verzint een 4e couplet in een nummer wat er maar 3 heeft..............€ 100,-
[ ] Zingt consequent te laag............... ................... ............€ 25,-
[ ] Zingt consequent te hoog............... ................... ............€ 25,-
[ ] Zingt te zacht.............. ................... ................... ....€ 75,-
[ ] Zingt "Stand by your man" in A.................. ................... ...€ 30,-
[ ] Wil "Crazy" van Patsy Cline meer dan 1 keer per avond zingen..........€ 100,-
[ ] Denkt dat "Poor Pitiful Me" een nieuwe is van Terri Clark.............€ 50,-
[ ] Denkt dat "I will always love you" van Whitney Houston is.............€ 100,-
[ ] "Dolly wie?"................... ................... ................... .€ 50,-
[ ] "Patsy wie?"................... ................... ................... .€ 50,-
[ ] Kan gewoon niet zingen, maar betaalt de drank voor de rest............gee n boete

PERFORMANCE
[ ] Gaat van het podium af als hij/zij de lead niet zingt.............. ...€ 20,-
[ ] Houdt een gitaar vast, maar speelt niet............... ................€ 15,-
[ ] Houdt een gitaar vast, speelt verkeerde akkoorden (niet ingeplugd)....€ 25,-
[ ] Houdt een gitaar vast, speelt verkeerde akkoorden (wel ingeplugd).....€ 250,-
[ ] Speelt tambourijn......... ................... ................... ......€ 10,-
[ ] Speelt tambourijn uit de maat............... ................... .......€ 50,-
[ ] Speelt een mondharmonica-solo.........................................€ 10,-
[ ] Vertelt grappen in de microfoon.......... ................... ..........€ 10,-
[ ] Vertelt slechte grappen in de microfoon.......... ................... ..€ 50,-
[ ] Vertelt slechte grappen in de microfoon en lacht daar hard om.........€ 100,-
[ ] Verlaat het podium om ruzie te maken met zijn/haar vriend(innet)je....€ 35,-
[ ] Maakt ruzie met de band op het podium............. ................... .€ 150,-
[ ] Maakt ruzie met de band door de microfoon.......... ................... € 200,-
[ ] Verlaat het podium om even mobiel te bellen tijdens een optreden......€ 50,-
[ ] Belt mobiel op het podium tijdens een optreden........... .............€ 500,-
[ ] Make-up of haar controleren tussen de nummers............ .............€ 10,-
[ ] Make-up of haar bijwerken tussen de nummers............ ...............€ 25,-
[ ] Vreselijk dure outfit, maar nog geen tientje uitgegeven aan zangles...€ 100,-
[ ] Een K3 tour-shirt dragen............. ................... ..............€ 20,-
[ ] Continu vragen "waar zijn we?"................... ................... ..€ 10,-
[ ] Continu "yeah!" schreeuwen......... ................... ................€ 10,-

OVERIGE OVERTREDINGEN
[ ] Te laat komen voor een optreden........... ................... .........€ 10,-
[ ] Iets hebben met een bandlid............ ................... ............€ 50,-
[ ] Iets hebben met de drummer............ ................... .............€ 150,-
[ ] Een artiestennaam hebben............. ................... ..............€ 500,-
[ ] Blind geloven in "producers" die een gouden toekomst zien.............€ 25,-
[ ] De band dumpen nadat ze succesvol zijn............... .................€ 10.000,-
[ ] Wil geen "lekker ding" genoemd worden............. ................... .€ 100,-

GreetZZZzz Mikey     ;D

gemmetje

« Reply #11 on: Tuesday 15 March 2005 19:53:16 »
[print]

Deze gaat vrijdag mee naar de repetitie    ;D

wordt vervolgd

Mikey

« Reply #12 on: Tuesday 15 March 2005 20:30:21 »
Mischien heb je hier ook wat aan?  [wink2]

Boetes Bassist

Naam overtreder:
Plaats optreden:
Datum optreden:

[ ] Te hard spelen tijdens de warm-up.....................................€ 10,-
[ ] De versterker slappend soundchecken....... ................... .........€ 25,-
[ ] Hard vloeken na een fout............... ................... ............€ 10,-
[ ] Hard en snel spelen na een fout............... ................... .....€ 20,-
[ ] Dubbelhandig tappen oefenen tussen de nummers............ .............€ 20,-
[ ] Om een "E" vragen bij het stemmen............ ................... ......€ 25,-
[ ] Toch de "E" spelen als de blazers in "Bb" stemmen............ .........€ 50,-
[ ] Een uitgeschreven loopje spelen............. ................... .......€ 50,-
[ ] Een uitgeschreven loopje niet kunnen spelen............. ..............€ 75,-
[ ] De namen van de noten erbij schrijven.......... ................... ....€ 50,-
[ ] De namen van de verkeerde noten erbij schrijven.......... .............€ 60,-
[ ] De maatsoort erbij schrijven.......... ................... .............€ 50,-
[ ] De verkeerde maatsoort erbij schrijven.......... ................... ...€ 60,-
[ ] Achtste noten spelen (per noot)................... ................... .€ 5,-
[ ] Zestiende noten spelen (per noot)................... ..................€ 10,-
[ ] Boven de 1e octaaf spelen............. ................... .............direct e uitzetting
[ ] Een snel tempo vertragen.......... ................... .................€ 75,-
[ ] Een ballad vertragen.......... ................... ................... ..€ 100,-
[ ] In slaap vallen tijdens een ballad............. ................... ....€ 200,-
[ ] Het tempo van de drummer negeren............ ................... .......€ 100,-
[ ] Het tempo van de drummer volgen............. ................... .......€ 250,-
[ ] Het Real Book te leen vragen voor "All Of Me"................... ......€ 1000,-
[ ] Experimenteren met afwijkende maatsoorten........ ................... ..€ 25,-
[ ] De maat niet op kunnen pakken na een fill............... ..............€ 25,-
[ ] Met een plectrum spelen............. ................... ...............€ 50,-
[ ] Stemmen tijdens een ballad............. ................... ............€ 30,-
[ ] Na valsspelen doen alsof je je bas stemt.............. ................€ 50,-
[ ] Een Jaco groove spelen tijdens een samba.............. ................€ 75,-
[ ] Een Jaco samba groove spelen tijdens een ballad............. ..........€ 150,-
[ ] Het laatste woord willen van een slotakkoord........ ..................€ 50,-
[ ] Het laatste woord krijgen van een slotakkoord........ .................€ 100,-
[ ] Lange slide naar de slotnoot........... ................... ............€ 200,-
[ ] De draagband vergeten........... ................... ................... € 10,-
[ ] Na iedere set je snaren wisselen........... ................... ........€ 15,-
[ ] Een electrisch stemapparaat gebruiken.......... ................... ....€ 15,-
[ ] Een microfoon klaarzetten "voor het geval dat..."................... ..€ 75,-
[ ] Vergeten de versterker aan te zetten............. ................... ..€ 40,-
[ ] Een versterker meenemen die te groot is voor 1 persoon om te dragen...€ 50,-
[ ] De blazers vragen om te helpen dragen............. ................... .€ 25,-
[ ] Een custom-made bas meenemen (per snaar boven de 4)...................€ 100,-
[ ] Meer dan 1 bas meenemen (per extra bas)................... ............€ 100,-
[ ] Een fretloze bas meenemen........... ................... ...............€ 500,-
[ ] Een contrabas bas meenemen........... ................... ..............€ 750,-
[ ] Versieringen met doodshoofden op de bas................ ...............€ 150,-
[ ] Drummen in de pauze.............. ................... ..................€ 10,-
[ ] Toonladders oefenen tijdens de pauze.............. ................... .€ 25,-
[ ] Toonladders oefenen tijdens de drumsolo........... ................... .€ 50,-
[ ] Oefenen............ ................... ................... .............€ 150,-
[ ] Thuis niet oefenen............ ................... ................... ..€ 200,-
[ ] Een zin beginnen met "Toen ik gitarist was..."................... .....€ 500,-
[ ] Een Whitesnake tour-shirt dragen............. ................... ......€ 20,-
[ ] Drummer vragen waar de 1e tel zit................ ................... ..€ 50,-
[ ] Slappen op een contrabas.......... ................... .................€ 150,-

GreetZZzz   Mikey  ;D

sc drummer

« Reply #13 on: Wednesday 16 March 2005 12:06:52 »
Hebben jullie het al gehoord?!?!

Michael Jackson is uit elkaar....

sc drummer

« Reply #14 on: Wednesday 16 March 2005 12:37:13 »

gemmetje

« Reply #15 on: Wednesday 16 March 2005 20:23:59 »

ben verder ook erg benieuwd naar boetes voor toetsenisten trouwens  8)

???

Mikey

« Reply #16 on: Thursday 17 March 2005 01:04:12 »
Sorry over toetsenisten heb ik nog niks.
Maar ik zal mn best doen . ;D

GreetZZzz Mikey   ;D

Mikey

« Reply #17 on: Thursday 17 March 2005 01:06:59 »
Sorry over toetsenisten heb ik nog niks.
Maar ik zal mn best doen . ;D

GreetZZzz Mikey ;D

Oja toch wel :)

Hoe weet je of een toetsenist beter wordt?
Hij zal het je zelf vertellen.

sc drummer

« Reply #18 on: Thursday 17 March 2005 10:59:34 »
Ja ik heb er 1 over toetsenisten:

Komt een bassist bij de dokter. Zegtie: "Dokter, elke keer als ik op mijn bas speel dan heb ik zo'n pijn in mijn hals"
Zegt de dokter: "Maar je bent toch organist?"
- "Hoe weet u dat, dokter?"
Zegt de dokter: "De pedalen steken nog uit je hol!"

??????

Shandor

• ehm...ehm... Uhum!
  • 144
  • De schoft!
    • Free Pussy Riot!!!!
« Reply #19 on: Thursday 17 March 2005 13:03:54 »
Ja ik heb er 1 over toetsenisten:

Komt een bassist bij de dokter. Zegtie: "Dokter, elke keer als ik op mijn bas speel dan heb ik zo'n pijn in mijn hals"
Zegt de dokter: "Maar je bent toch organist?"
- "Hoe weet u dat, dokter?"
Zegt de dokter: "De pedalen steken nog uit je hol!"

??????

HAHAHAHAHAHA... wat een brute!!!!
De dames van Pussy Riot eindelijk vrij... maar hoe vrij... Lees meer op: http://freepussyriot.org/

* Recent Posts

Muziek uit Chile by WorldMusic
[Saturday 20 March 2021 20:08:25]

Radar Love - Golden Earring (1973) by webrider
[Friday 05 February 2021 09:01:59]

Nino Wilson - I don't wanna miss you by ninowilson_music
[Wednesday 16 September 2020 08:38:26]

Nino Wilson - Muziek slaat je overal doorheen by ninowilson_music
[Thursday 10 September 2020 15:04:31]

3afiyaa - Onderweg by 3afiyaa
[Tuesday 08 September 2020 05:12:19]

Demo's & Releases