Muziekforum.com
collapse

Drummer Beschikbaar

sc drummer

Drummer Beschikbaar
« on: Tuesday 14 September 2004 11:23:07 »
- Rotterdam (oefenen in regio Rdam is geen bezwaar).
- 28 lentes jong.
- Kritisch in waar hij aan begint, maar ALS hij begint...dan gaat het los.
- Ervaren (zowel als drummer als songwriter en tekstschrijver).
- Tevens backingvocalist.
- Tevens eigenaar van homestudio.
- RockMetalDancePopKl assiekDuistereRap.

Ik sta open voor verschillende stijlen, en een mix van stijlen is mijn voorkeur.

Het moet in ieder geval regelmatig GROOVEN, met regelmaat STEVIG zijn, een vleugje PSYCHEDELISCH is prettig, knipoog naar de betere DANCE (Prodigy, Drum n Bass, Les Peuples d'Herbes), EXPERIMENTEEL kan een mooi woord zijn, maar geen vage shit die moeilijk luistert.

Geen poespas, gewoon mooie liedjes, waarbij we dankbaar gebruik maken van de vele mogelijkheden die het muzikale spectrum (zowel oude als nieuwe klanken) ons biedt.

Oh, en géén klonen aub! [plz]

Doel: Optredens met (voornamelijk) eigen repertoire.

Mail me op netnamerico@hotmail.com

Bel: 06-55713231 (ik ben van 16 sep tot 2 okt op vakantie!)

Shandor

• ehm...ehm... Uhum!
  • 144
  • De schoft!
    • Free Pussy Riot!!!!
Re: Drummer Beschikbaar
« Reply #1 on: Tuesday 14 September 2004 20:55:20 »
Damn!!! Dit is nog eens een mooie oproep!!! De mooiste tot nu toe vind ik! Geen gelul, geen poespas, gewoon recht voor z'n raap!! Je weet wat je wil komt me over. Een mooi iets vind ik dat altijd.

Jammer dat ik niet in een band speel (sorry) want anders hadden we je vast wel uitgenodigd! [wink2]

Succes!
De dames van Pussy Riot eindelijk vrij... maar hoe vrij... Lees meer op: http://freepussyriot.org/

webrider

• muziekforum.com
  • 1037
  • Hehe...
    • www.muziekforum.com
« Reply #2 on: Tuesday 14 September 2004 21:50:41 »
Dat is inderdaad een duidelijk oproep!

En..welkom op dit forum nog Sc Drummer.

Ik heb nu geen band maar hou het in gedachten want je weet maar nooit. Zou je trouwens ook iets voelen voor iets wat Faithless achtig is zonder dat het dat is?
Muziekforum.com

6trak

« Reply #3 on: Wednesday 15 September 2004 03:51:42 »
gnaaf! [mega]

waar wil je in drummen dan? een normale band toch of ook wel electronische muziek? (ik zie nl prodigy etc)

sc drummer

« Reply #4 on: Wednesday 15 September 2004 14:12:24 »
Allereerst bedankt voor de reacties, en de toon ervan!

Om gelijk beide vragen te beantwoorden: JA! & JA!

Voor mij staan alle deuren open qua stijl. Je voelt er iets bij of je voelt er niets bij. Als ik er iets bij voel, dan ga ik mee. Ik heb een hele brede smaak van muziek, en als ik kijk wat Depeche Mode vroeger al deed, Portishead...Faithl ess, Molokko etc, dan denk ik: Ja man....

Ik heb altijd in 'traditionele formaties' gespeeld en ben tegelijk een groot fan van electronica. Mijn wens is dan ook altijd geweest om die 2 te combineren. Inmiddels lopen er veel acts rond die dat met succes combineren, maar het is me nooit gelukt mensen te vinden die daar iets mee kunnen. Toetsenisten komen met bijv. een Korg Karma terwijl ze alleen met strings of piano'tjes komen waar je net zo goed een Casio keyboardje had kunnen meenemen. Dat doet me pijn! En dan de gitaristen die beginnen te janken als er een keer een lekker scheur uit de synth komt, of bassisten die bang zijn voor samples.

Ballen mensen, ballen!  [fuku1]

Ik ben als drummer graag bereid in mijn rol 'in te leveren' als het betekent dat we mooie muziek neerzetten en wil ook graag door de hel van het wennen aan een clicktrack gaan. Als dat is wat nodig is. Ik sta in dienst van de muziek en niet van mijn ego en  verwacht dan ook dezelfde instelling van mijn muzikale broeders en zusters.

Kun je je hierin vinden? Dan moeten we eens contact met elkaar opnemen, graag zelfs!

Ik vertrek morgen voor 2 weken Canada. Als je me voor die tijd nog te pakken krijgt: Tot dan...en anders kun je me natuurlijik mailen. Ik ben in bezit van eigen vervoer dat nu gerepareerd wordt in de garage :-) maar ben voor de juiste act graag bereid een stukje uit mijn regio te reizen [alien]

Adios amigos

webrider

• muziekforum.com
  • 1037
  • Hehe...
    • www.muziekforum.com
« Reply #5 on: Wednesday 15 September 2004 22:12:28 »
Met faithless-achtig bedoel ik dat er geen sprake zou zijn van nummers van Faithless naspelen maar muziek maken die daarmee vergelijkbaar zou moeten zijn, met name dan de bezetting, dus wel dance maar wel live gespeeld. Zo iets dan  :D
Muziekforum.com

gemmetje

« Reply #6 on: Wednesday 15 September 2004 23:12:43 »
Helaas........ we zijn al voorzien van een drummer......
Eigenlijk ben ik nl best benieuwd wat voor een invulling je zou geven aan prodigy-achtige muziek met live-drums. ("onmogelijk" bestaat imo niet in de muziek, maar deze combinatie hangt daar toch dicht tegenaan)

Suk6 met je zoektocht iig !

sc drummer

« Reply #7 on: Thursday 16 September 2004 00:16:29 »
Juist...mmm.

@hrm: Laten we even heel zwartwit zeggen dat er een verschil is tussen 'liedjes' (PopRock) en 'nummers' (dance). Dit klinkt misschien negatief, maar zo is het niet bedoeld. Ik wil dus het liefst liedjes maken met een vocalist erbij. Coupletje, refreintje...en tegelijkertijd heb je dus ook 'nummers'  in dezelfde set zitten, of tussenstukken in liedjes. Extreem voorbeeld: Een keihard Drum N Bass tussenstuk van een minuut, middenin een ballad (ik zeg maar wat), of een tango-ballad in een triphop-jasje (pfff)
Faithless heeft zowel liedjes als nummers op hun naam staan (vind ik), dus ik zou zoiets zeker te gek vinden. Maar ja, vandaag hoorde ik weer "Them Bones' van Alice in Chains...en dat is haast dance...pure rock/grunge, maar zo stuwend en pakkend. Heerlijk!
Er zou denk ik een balans tussen al die verschillende dingen moeten zitten, wil het voor mij interessant blijven. Ik hoop dat je me nog volgt!

@gemmetje. Bij 'echte' dance (of regelrechte dance) heb ik een drummer vaker zien 'vloeken' met de rest, dan goed doen. Ik denk dat dat ook voor een groot gedeelte ligt aan de sound van de drums (of de electronica natuurlijk!). Shit moet wel samengaan weetje. Een dikke metalhihat die 'zingt' (bijvoorbeeld) zal waarschijnlijk een slechtere keus zijn dan een dunnere funkhihat die wat meer 'snijdt'. Zou ik als drummer dus in zo een act spelen, dan zouden de beatcreator/producer én ik daar samen tijd in moeten gaan steken. In de sound dus. Naast de essentiele verdeling van partijen dan. Hoe dat uiteindelijk zou uitpakken? Beats me! Maar ik heb (niet alleen als drummer, maar als muzikant over het algemeen) mijn inspiratie mede uit Prodigy gehaald...al die dingen die je geinspireerd hebben, zijn een soort ademhaling geworden. Muziek zoals ik dat zie, en dus schrijf is regelmatig geschikt voor Prodigy-achtige benadering van de 'toetsenist', in tegenstelling tot een Lionel Richie of Toto-achtige benadering (met alle respect). Een lekkere stuwende subbas onder mijn breakbeat-achtige groove, of een lekkere scheur-lead als bridge. Mmm, lekker. Dat is dus eigenlijk wat ik bedoelde.  Kent iemand 'The Mars Volta'? Bizarre muziek. Lekker, op het randje van 'experimenteel'  en 'te vaag', een soort modernere Zappa, compleet met een foute zanger. Dat is voor mij 1 van de weinige verfrissende muziek die ik heb horen uitkomen na (pak 'm beet) 1994 ofzo? Daarentegen is er ook erg veel wat ik niet gehoord heb natuurlijk. Weet alleen dat Les Peuples d'Herbes mij zwaar onder de indruk gebracht hebben bij hun Metropolis optreden in 2000. Tooen ik dat zag dacht ik: Ja man, deze gasten doen wat ik wil.

Kortgezegd, ik sta met 1 voet in Parkzicht en met de andere op het Fields of Rock Festival!

Toffe lui hier op Muziek4um trouwens!

sc drummer

« Reply #8 on: Thursday 16 September 2004 00:17:43 »
 [headphone]

[punky]

[beer]

[<

It says it all...

gemmetje

« Reply #9 on: Thursday 16 September 2004 18:17:38 »
Juist dat "breakbeat"-achtige van de prodigy vind ik dus de "onmogelijkheid" in combi met live-drums.
Mocht je ergens een gezelschap vinden waarmee je dergelijke dingen kunt doen, laat ons AUB wat horen !!!

[trink4]     

Rogier

« Reply #10 on: Thursday 07 October 2004 17:27:55 »
Wij zijn nog op zoek naar een drummer! Onze bassist heeft eergisteren er plots de brui aan gegeven.
We blijven dus over met 2 gitaristen en een bassist. we spelen al ruim 7 jaar samen en zijn dus redelijk tot goed op elkaar ingespeeld.
We hebben ook een hoop podiumervaring alleen het laatste jaar is daar weinig van terecht gekomen.
We spelen zelf noise-pop zoals we dat noemen. Lekkere ruige nummers afgewisseld met ballads (niet teveel).
Verder hebben we een eigen oefenruimte in Dordrecht waar we iedere vrijdag trachten te spelen.

We kunnen wel eens jammen ofzo?
Hoor graag van je! 

Groet,
Rogier

webrider

• muziekforum.com
  • 1037
  • Hehe...
    • www.muziekforum.com
« Reply #11 on: Thursday 07 October 2004 22:37:01 »
 [director] YO Rogier!!! Je hebt géén contact gegevens erbij gezet!!!! [blob]

Hoe moet men dan contact opnemen???
Muziekforum.com

sc drummer

« Reply #12 on: Friday 08 October 2004 09:41:51 »
Inderdaad, mmm ...

Dank voor het meedenken HRM!  >:0<

Rogier

« Reply #13 on: Friday 08 October 2004 13:01:54 »
Oh, sorry. Ik moest bij het plaatsen van dit bericht m'n e-mailadres invullen. Ik nam aan dat dat ook op de site te zien was. Maar ik was dus abuis.
Stomme Rogier!!  [hammer]

Goed, mijn e-mailadres is dus: rogiertenberge@hotmail.com

Shandor

• ehm...ehm... Uhum!
  • 144
  • De schoft!
    • Free Pussy Riot!!!!
« Reply #14 on: Friday 08 October 2004 15:10:49 »
HAHAHAHAHAHAHHAHAHA HA!!!! ;D  [rocker2]
De dames van Pussy Riot eindelijk vrij... maar hoe vrij... Lees meer op: http://freepussyriot.org/

sc drummer

« Reply #15 on: Thursday 28 October 2004 13:03:57 »
Even een update voor wie geïnteresseerd is:

Ik heb vele, vele vele reacties gehad. Tijdens mijn vakantie hebben zo'n 29 reacties mijn mailbox bereikt (!) Deze reacties waren OF van bands die een drummer zoeken...OF van 'losse' gitaristen. Ik heb met iedereen contact gehad en met sommigen ook afgesproken. Een aantal bands had een website met mp3's...die heb ik beluisterd en ik heb met verschillende mensen in de oefenruimte gestaan.

Laatste zaterdag was ik met een poolse bassist en een nederlandse saxofonist in de studio van een stichting in Den Haag, alwaar we gejamd hebben. Ik heb geen andere woorden ervoor dan: "Buitenlandse, visuele 'alles-kan' muziek met een jazz-tint". man-o-man... Hiermee ga ik regelmatig jammen. Het is echt iets heel anders dan wat je normaal tegenkomt. Erg vaag, maar wel erg gaaf.

Laatste dinsdag had ik een jamsessie met 1 van de gitaristen die gereageerd had. Deze jongen en ik zitten duidelijk op 1 lijn en hij wil graag drum n bass-achtige muziek maken in een bepaalde hoek. Hij had er ook een bassist bij geregeld.
Ik wist niet wat ik moest verwachten maar het was SUPER. Alles wat ik in mn advertentie zette kwam terug in wat we deden (!) en ik ben er zwaar verbaasd over wat je allemaal kan met alleen drums, gitaar en bas. Hier gaan we dus ook echt voor.
Als we eenmaal een solide basis hebben met zijn 3-en, dan gaan we vocalisten uitnodigen... en (heel belangrijk!): toetsen/produc. e.d.

Ik ben helemaal blij want dit wordt echt super. Sinds begin oktober ben ik alle kanten opgereisd om mensen te ontmoeten en alles een kans te geven.

Zondag jam ik nog met een andere gitarist waar ik vorige week mee gespeeld heb. Hij neemt een zanger mee en we gaan gewoon jammen. De hele stijl van deze gitarist bevalt me, dus dat wordt vast dope.

Moraal van het verhaal: De aanhouder wint! Maar je hebt wel geluk nodig om iemand tegen te komen waar je wat mee kunt.

Euh, ja...dat was het.

Later!

Rogier

« Reply #16 on: Thursday 28 October 2004 17:00:56 »
Hee SC
Tof voor je! Bedankt in ieder geval dat je met ons hebt meegespeeld.  
Wij zoeken ondertussen rustig verder!
Succes in je verdere "muziekcarriëre".

Groet,
Rogier

sc drummer

« Reply #17 on: Thursday 28 October 2004 17:17:21 »
Hey Rogier!
Hey graag gedaan man, jullie ook succes.

* Recent Posts

Klein statief by WhoisJohnny
[Monday 14 June 2021 14:34:47]

Radar Love - Golden Earring (1973) by webrider
[Friday 05 February 2021 09:01:59]

Nino Wilson - I don't wanna miss you by ninowilson_music
[Wednesday 16 September 2020 08:38:26]

Nino Wilson - Muziek slaat je overal doorheen by ninowilson_music
[Thursday 10 September 2020 15:04:31]

Nino Wilson - Altijd zo moe by ninowilson_music
[Saturday 05 September 2020 14:32:16]

Demo's & Releases